loading...
همه چیز برای دانلود
احسان نعنایی بازدید : 76 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

 



برخی سودجویان در صدد بدست آوردن ماده اولیه ای بسیار کشنده و خطرناک به نام Fuse هستند که توسط ایالات متحده در سال ۱۹۴۰ کشف و ضبط شده است. انگیزه برای تحقیق و مطالعه روی این ماده، ساخت چند سلاح مرگبار توسط آمریکا برای حکمرانی در سراسر دنیا و از بین بردن رقبا بوده است. گفته می شود که اسلحه های تولید شده توسط Fuse می توانند فجایع بسیار بزرگی همچون انفجارهای اتمی حتی در اندازه های وسیع تر را به دنبال داشته باشند. طبیعی است که گروه ها و افراد بسیاری به دنبال کسب چنین ماده ارزشمندی باشند و اتفاقاً بدبختی از آنجایی آغاز می شود که Fuse توسط عده ای منفعت طلب دزدیده و به کشور هندوستان انتقال داده می شود. هر لحظه احتمال می رود که نتایج استفاده از آن نه تنها بشریت، بلکه تمام کره خاکی را در بر گیرد. اینگونه می شود که جوخه Overstrike متشکل از ۴ مأمور کارکشته به سرکردگی دالتون بروکس (Dalton Brooks) وارد ماجرا می شود تا به دنبال ردی از سارقان بگردد و در صورت امکان Fuse را تحویل دولت آمریکا بدهد. آن ها در این راه به نقاط مختلف دنیا، از جمله هندوستان سفر کرده و با موانع بسیاری همچون جهش یافتگان و سارقان مقابله می کنند که این درگیری ها در جریان بازی روایت می شوند. گفتنی است که برای خلق داستان بازی از آقای فیکسمن (Fixman) نویسنده عناوینی همچون Ratchet & Clank استفاده شده است.

FUSE PS3-DUPLEX

 

fuse ps3 cover دانلود بازی FUSE برای PS3

 

 

شاید در اولین نگاه Fuse را در دسته بازی های تقلیدی قرار دهید و آن را تکرار مکررات بنامید، اما باید متذکر شد که سازندگان از ذهن خلاق خود برای رقم زدن تجربه ای متفاوت استفاده کرده اند و از نمایش های بازی تا کنون، می توان برداشت کرد که ادعاهای Insomniac Games مبنی بر تجربه ای متفاوت در این سبک چندان هم بی پایه و اساس نبوده است. Fuse همچون بسیاری از عناوین امروزی، بار دیگر قصد دارد تا با بهره گیری از پیشرفت تکنولوژی، احساس قدرت را به بازیکن القاء کند. برخی ادوات جنگی که در این بازی وجود دارند، در هیچ عنوان دیگری مشاهده نشده و قطعاً تجربه ای جدید برای هر مخاطب اتفاق خواهد افتاد. نکته دیگر، کاربردهای متفاوت اسلحه هایی است که تا به حال بسیار از آن ها استفاده کرده ایم.

 

بازی یک عنوان Co-op تیراندازی اول-شخص است و در نگاه کلی دارای المان های آشنای سایر بازی های FPS است، اما با کمی دقت، متوجه می شوید که Fuse نکات جالبی در خودش دارد. بازی توسط گروهی ساخته می شود که سری بازی های Ratchet & Clack و Resistance را راهی بازار کرده اند. تا کنون تصاویر مختلفی از این بازی منتشر شده که زیبا و جالب به نظر می رسند، اما Insomniac به این موضوع اشاره می کند که این تصاویر جهت آشنایی بازیکنان با Fuse منتشر شده و حداقل تا ماه مارچ سال آینده چیزی از کیفیت نهایی بازی مشخص نخواهد شد. آن ها می گویند که در قسمت گرافیک، کارهای زیادی را انجام داده اند، چون آن ها Insomniac هستند و آثار خوبی را تا کنون عرضه کرده اند.

در CGای که قبلاً از این بازی منتشر شده، به نظر می رسد که شخصیت های بازی حالتی شوخ طبع خواهند داشت، اما دیگر از این موضوع خبری نیست. آقای پرایس به این موضوع اشاره می کند که Fuse روند جدی ای دارد و رازهای بسیار زیادی در آن نهفته هستند. به همین دلیل، تیم سازنده حالت گرافیکی کارتونی و فانتزی را از بازی حذف کرده تا چالش های جدیدی به وجود بیاورد. در بازی Fuse با این موضوع روبرو می شوید که گروهی از بیگانگان بسیار پیشرفته به زمین حمله ور می شوند و رفته رفته برای خود در زمین تشکیلاتی را درست می کنند و به سرتاسر دنیا غلبه می کنند. به همین دلیل گروه های مقاومتی تشکیل می شوند که بتوانند با آن ها مبارزه کنند.

یکی از قسمت های جدید این بازی، استفاده از سلاح های بسیار پیشرفته و جالبی خواهد بود که با آن ها سر و کار دارید. هر کدام از سلاح های بازی توانایی این را دارند که با سایر عناصر موجود در محیط ارتباط برقرار کنند و کاری کنند که گروه Overstrike که اعضای تیم شما را تشکیل می دهند، کارهای بسیار جالبی را در همکاری با هم انجام دهند. رهبر گروه شما دالتون (Dalton) نام دارد که از یک Mag Shield استفاده می کند. سلاح او می تواند یک سپر مدافع به وجود بیاورد تا دشمنان نتوانند به شما آسیبی برسانند. سلاح او نیازی به خشاب گذاری مجدد و کارهای مختلف ندارد. تنها کافی است از آن یکبار استفاده کنید!

 

یکی دیگر از شخصیت های بازی جیکوب (Jacob) نام دارد که از یک تیر و کمان ماشه دار استفاده می کند و به نوعی نقش تک-تیرانداز تیم را دارد. او توانایی زیادی در کشتن دشمنان با یک تیر دارد و در مواقع حساس کارهای فوق العاده ای انجام می دهد. شخصیت دیگر بازی نایا (Naya) است که با سلاح Warp Rifle خود عملیات های مخفی-کاری را انجام می دهد. یکی از قدرت های او ایجاد یک سیاه چاله است تا به وسیله آن بتواند دشمنان را در آن گرفتار کند و آن ها را به تکه های مختلف تبدیل کند. او قدرت نامرئی شدن هم دارد. یکی دیگر از شخصیت های بازی که از سلاحی به نام Shattergun استفاده می کند، ایزی (Izzy) نام دارد و زمانی که دشمنان به او نزدیک می شوند، می تواند با سلاحی که در دست دارد، آن ها را به بخار تبدیل کند!

او می تواند از جسد افراد مرده برای خودش محافظ به وجود بیاورد و یا از آن ها برای محافظت از سایر هم تیمی هایش استفاده کند. تا اینجا، روند بازی مانند بخش چندنفره بسیاری از بازی های دیگر است، اما یک قابلیت بسیار جالب در Fuse وجود دارد. در این عنوان می توانید در هر زمان که خواستید، بین شخصیت ها تعویض کنید. استودیوی Insomniac این قابلیت را Leap نامگذاری کرده است. آن ها در نمایش ها، نشان دادند که بین ۲ شخصیت دالتون و جیکوب به چه شکل می توان قابلیت Leap را اجرا کرد و چگونه می شود از قدرت های آن ها به صورتی استفاده کرد که در یک راستا با هم کار کنند.
زمانی که بازی را به صورت چهار نفره انجام می دهید، قابلیت Leap به بخش بسیار مهمی از بازی تبدیل می شود. البته شخصیت نایا می تواند به عملیات های مخفی-کارانه اش ادامه بدهد و در کار Leap شرکت نکند. تمام سلاح های موجود در بازی از قابلیتی به نام Lethal Teamwork بهره می برند که باعث می شوند بازی به شما XP بیشتری بدهد. این قابلیت باعث می شود که در کارهای Co-op بیشتری شرکت کنید. آقای پرایس در صحبت هایی اشاره کرد که دور شدن تیم سازنده از Overstrike به آن ها آزادی عمل بیشتری داد و کاری کرد که آن ها بازی بهتری را در دست ساخت داشته باشند.
او می گوید که آن ها در این بازی به دنبال رده بندی سنی T نیستند و Fuse می خواهد یک بازی بسیار عالی باشد. او می گوید که مکانیزم بازی Ratchet & Clank: All 4 One باعث شده که آن ها بتوانند بازی ای به این شکل را خلق کنند. استفاده از سلاح ها و قدرت های مختلفی که هر کدام از آن ها باعث زیبایی بازی خواهند شد. پرایس می گوید: "درست است که نام بازی تغییر کرده، اما همان چیزی است که در نظر داشتیم و حتی در بسیاری مواقع بهتر از نسخه های قبلی است."

 

احسان نعنایی بازدید : 65 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)



فرنچایز Grid نیز در درجه ی اول تعریفی از واقعیت است و همواره تیم سازنده تفکری خارج از این محدوده نداشته است و امیدواریم از این پس نیز طبق این روال پیش رفته و از چارچوب تعریف شده ی Grid خارج نشوند. در بین کارهای Codemasters می توان به عنوان های مسابقه ای خوبی مثل سری Dirt اشاره کرد که توانست از جنبه های مختلف خوب باشد و نظر منتقدان را جلب کند. اما اکنون عنوانی با نام Grid پا به عرضه گذاشته است که یکی از مدعیان بهترین ریسینگ سال ۲۰۱۳ است و قصد دارد با بزرگان رقابتی نفس گیر داشته باشد. این عنوان با آوردن جزئیات جدید در سبک خود طرفداران بسیاری را جذب کرده است. Grid 2 توسط Codemasters توسعه داده شده و مسابقاتش برگفته از رقابت های گروهی و تیمی خواهد بود و باید با تیم های مشخص شده از هر گروه مسابقه دهید. برای مشاهده ی ادامه ی نقد و بررسی بازی و لینک های دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

GRID 2 PS3-STRiKE

 

GRID 2 ps3 cover small دانلود بازی GRID 2 برای PS3

 

 

یک ایده ی خوب
تحت هیچ شرایطی ممکن نیست که بتوانید بطور یکنواخت رانندگی کرده و تعادتان را از دست ندهید! حتما در بسیاری از مسابقات ماشین سواری ملاحظه کرده اید که حتی بهترین راننده ها هم در بعضی مواقع دچار اشتباه می شوند و تعادلشان را از دست می دهند. پس اگر شما هم از بهتری گیمرهای سبک ریسینگ باشید ممکن است در مسیر هدفتان با خطاهای متعددی روبرو شوید. این ایده ای از واقعیت است که شما را ناخواسته مجذوب خود می کند و به معنای واقعی کلمه درگیر کننده است چون بازی تمام پتانسیل خود را به منظور القای حس طبیعی رانندگی جذب کرده است و دوست دارد بازیباز را با استرس و هیجاناتی که یک راننده در مسابقات خود پشت سر میگذارد را آشنا کند که در این مورد باید به Codemasters تبریک گفت چون آن ها کاملا موفق به پیاده سازی طرح خود در بازی شده اند. مسلما فرد کنترل کننده ی خودروها در تریلر یک گیمر حرفه ای و با با تجربه است اما همه ی این ها را کنار بگذارید و فقط به نوع رانندگی او متمرکز شوید. او اصلا دوست ندارد به جایی برخورد کرده یا به خودرو آسیبی برساند اما نمی تواند و چند باری در مسابقه هایش تعادل خود را از دست می دهد اگر به لاستیک های جلویی ماشین دقت کنید متوجه می شوید که گیمر برای کنترل ماشین تا چه حد با کلید های جهتی چپ و راست بازی می کند تا به بهترین شکل ممکن بر روی رقابت تسلط داشته باشد. تکان ها و لرزش های دوربین نیز بسیار خلاقانه صورت گرفته و فقط قصد دارد به بازیکن حس ناب رانندگی را القا کند.
نحوه ی رانندگی شما بر روی سایر رانندگان تاثیر می گذارد و اگر دوست دارید در مسیر رانندگی اذیت نشوید سعی کنید با سایر اتومبیل ها زد و خوردی نداشته باشید در غیر این صورت باید منتظر واکنش های متعددی از رانندگان باشید!
ماشین ها تنها عامل موفقیت شما در مسابقات نیستند بلکه راننده ها نیز در پیروزی شما نقش خواهند داشت. در بازی ۶۰ قابلیت مختلف برای راننده ها در نظر گرفته شده است که باعث تمایز رانندگان نسبت به هم می شود. هر کدام از این راننده ها مهارت ها و قابلیت های خاص خود را خواهند داشت و به نوعی می توان گفت که با انتخاب هر یک آن ها سرعت و نحوه ی کنترل متفاوت تری را تجربه خواهید کرد. علاوه بر راننده ها برای این که حس بهتری در زمان رانندگی داشته باشید می توانید با تغییرات مکانیکی اتومبیلتان را تقویت کرده و سیستم کنترل یا Handling بهتری برای خود داشته باشید.
Grid نیز همانند Dirt در گیم پلی از سیستم Flashback استفاده می کند که می تواند کمکی در راستای رفع اشتباهات بازیباز در مسیر مسابقه باشد. Flashback زمانی در دسترس شما خواهد بود که دچار اشتباهاتی نظیر انحراف از جاده یا تصادفات سنگین  شوید که در این حالت قادر خواهید بود بازی را به چندین ثانیه قبل بازگردانیده و دوباره تلاش کنید البته زیاد به این سیستم امیدوار نباشید چون این سیستم برای همیشه در دسترس شما نخواهد بود و فقط در سطح آسان مسابقات قادر به استفاده خواهید بود البته قرار گرفتن این حالت در درجه های آسان بیشتر به منظور آموزش درست رانندگی کردن است تا رفع اشتباهات.

 

سازگار با سلیقه ها و ذائقه های مختلف
کمپانی Codemasters این بار سراغ سوژه های مختلفی رفته است تا محصولش را غنی تر از گذشته به بار بنشاند. فکر نمیکنم هیچ یک از شما با ماشین های قدیمی و قدرتمند چهار دهه پیش مشکلی داشته باشید یا از جاده های خاکی گرفته تا خیابان های شیکاگو بدتان بیاید (? OK ) – تیم سازنده هدفی در راستای آزادی برای گیمر در پیش گرفته است تا هیچ وقت از تنوع مسابقات، ماشین ها و جاده ها خسته نشود. اتومبیل های استفاده شده در Grid 2 علاوه بر تنوع دوره ای و کثرت، دارای طراحی های بسیار دقیقی هستند تا بازیکن را در مقابله با هیولاهایی مثل Mustang غافل گیر کنند و شما زمانی شگفت زده می شوید که می فهمید تمام عناصر مکانیکی خودرو از قدرت موتور گرفته تا نور چراغ ها همه و همه با دقت کار شده و بسیار نزدیک به واقعیت هستند. از بحث ماشین ها که بگذریم حقیقتا مبحث مکان های مسابقه مطرح می شود که بر طبق گزارشات رسمی بازی در سه قاره ی آسیا، اروپا و آمریکا به وقوع خواهد پیوست و شما در شهرهایی مثل ابوظبی، بارسلونا، شیکاگو، پاریس و … به رقابت خواهید پرداخت و با جاده ها و پیست های متنوعی همراه خواهید بود در ضمن بازی برای علاقه مندان به فرمول ۱ نیز سورپرایزهایی خواهد داشت.
بخش single-player تنوع و لذت های خاص خود را خواهد داشت و هر قسمت مانند نسخه شماره ۱ بازی، به شکل یک مسابقه انتخابی به صورت های فرعی، مسابقات تبلیغاتی و چلنج ها خواهد بود که سر جمع گیمر را ۳۰ ساعت سرگرم خود خواهد کرد و تیم سازنده برای خلق ۳۰ ساعت گیم پلی بنا بر گفته ی تهیه کننده ارشد بازی برنامه ریزی بزرگی برای به وقوع پیوستن این اتفاق داشتند. بخش چند نفره ی بازی نیز دارای جزئیات جدیدی است که در اختیار شما یک لیست ارزیابی با تمام مشخصات و رویدادهای اتفاق افتاده در بازی قرار خواهد داد و بازیکنان در بسیاری از مناطق قادر به رقابت خواهند بود . بخش چند نفره ی بازی در این نسخه به یکی از نقاط قوت بازی تبدیل شده است که برای طرفداران می تواند جالب باشد.

 

عوامل بصری
Grid 2 از نظر کیفیت گرافیکی خیره کننده و جذاب به نظر می رسد و تیم هنری عناصر جانبی بسیاری جهت ارتقای تکنیک بصری، روی بازی سوار کرده است. تمام محیط های مسابقه از شهرها و جاده های خاکی گرفته تا پیست ها از جزئیات خوبی برخوردار هستند. در تک تک جاده ها سازندگان بهانه ای برای سورپرایز کردن مخاطبان از طریق عناصر معلق در هوا خواهند داشت که می توان به عنوان نمونه از جاده های جنگلی نام برد که گاهی مواقع نیز ممکن است شما با دیدن گرد و خاک ها و برگ های معلق در هوا حواستان را از دست بدهید.
هواپیما، پرنده ها، بالن ها و … را در هنگام مسابقات به خوبی خواهید دید و به گفته ی سازندگان حتی می توانید تکان خوردن تک تک برگ ها را نیز روی درختان ببینید (!) از دیگر نکته های اعجاب انگیز دیگر می توان به ماندن طرح لاستیک ماشین ها روی زمین نام برد که بخوبی آن ها را در زمین های خاکی و آسفالت خواهید دید. در این بحث اشکالی وارد نیست چون طرح لاستیک ها در کمتر از یک صدم ثانیه بر روی زمین نقش خواهد بست ! تغیراتی نیز در بازتاب نور روی انواع خودروها خواهید دید.
در مسیرها ممکن است درست رانندگی کرده و حتی در رتبه ی اول نیز باشید اما باید تمام حواستان به جاده باشد چون شئی در Grid 2 ناپدید نمی شود و ممکن است تصادف ماشین ها در دور قبل تکه ای از در یا بدنه ی خودرو کنده شده و بر روی زمین باقی بماند و این باقی ماندن برای شما می تواند مشکل آفرین باشد. تمامی این عناصر در به وجود آوردن عنوانی با نام بی نظیر کافی هستند و تا به اکنون می توان به جرات گفت که ریسینگی با این کیفیت محیطی به مرحله ی اجرا نرسیده بود.
این همه زیبایی با موتو اختصاصی Codemasters یعنی Engine EGO به تصویر کشیده شده است. استدیوی Codemasters تا به حال در ساخت بازی های بسیاری از این موتو کمک گرفته و برای اولین بار عنوان Colin McRae: Dirt را با آن ساخته است. این موتور در به وجود آوردن تخریب در فیزیک و نمایش جزئیات بیشتر، فوق العاده بود برای همین برای دومین بار در Dirt 2 مورد استفاده قرار گرفت و هر بار نسبت به نسخه های قبلی آپگریدهایی می شد.
چیزی که در ساخت شماره ی دوم Grid مورد استفاده قرار گرفته است Engine EGO 2.0 نام دارد و نسبت به آپگرید های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است و از قابلیت های توسعه یافته Engine EGO 2.0 می توان به نورپردازی واقعی تر و جزئیات بالاتر نام برد.


 

احسان نعنایی بازدید : 391 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

 


داستان بازی از انجا شروع می شود که کل شهر را ویروسی قارچی به نام cordyceps فراگرفته و مردم شهر را الوده نموده است.این ویروس طوری است که اگر انسانی به آن الوده گردد این انسان تبدیل به زامبی میشود.در این شهر که این ویروس انرا فرا گرفته است تنها یک منطقه وجود دارد که در ان انسانهای بازمانده از این ویروس در انجا جمع شدند.این منطقه حفاظتی توسط سربازانی مراقبت میشود تا انسانهای الوده به این ویروس وارد منطقه حفاظتی نشوند.در این منطقه حفاظتی دو نفر به نامهای joelوellie هم هستند که شخصیتهای اصلی داستان بشمار میروند.joel یک مرد ۴۰ ساله است که قبلا قاچاقچی بوده و ellie یک دختر ۱۴ساله میباشد که پدرو مادری ندارد.یک روز دوست joel از او درخواست میکند که از ellie که پدرو مادری ندارد مراقبت کند.یک روز این دو نفر به دلیلی از منطقه حفاظتی فرار میکنند.این فرار موجب میشود که سربازان منطقه حفاظتی به دنبال انها بروند اما موفق نمیشوند که انها را پیدا کنند.حال این دو نفر باید جان خودشان را بخاطر موقعیتی که قرار گرفته اند یعنی از یک طرف سربازان منطقه حفاظتی و از یک طرف زامبی ها و از طرف دیگر انسانهای خلافکاری که شهر را در دست گرفته اند نجات دهند.

The Last of Us PS3-DUPLEX | 27.9 GB

Note: Repack_English Only

 

The Last of Us ps3 cover small دانلود بازی The Last of Us برای PS3

 

 

 

گیم پلی بازی
بازی بازی جذابی می باشد.شما در این بازی در نقش joel میباشد و ellie هم به طور کامپیوتری کنترل میشود وشمادر کنترل ان نقشی ندارید.اما جالب اینجاست این دخترک در حین بازی به شما کمکهایی هم میکند. دلیل این کمک هم که واضح است و ان این است که این دخترک joel را تنها حامی خود میداند به همین دلیل به او کمک میکند.گیم پلی بازی بسیار متنوع و جذاب میباشد. شما میتوانید حتی خودتان برای خود سلاحی بسازید مثلا میتوانید یک بطری را گرفته و با قرار دادن پارچه ای در ان  و اتش زدن ان تبدیل کنید انرا به یک سلاح مرگبار. جالب اینجاست شما از وسایل محیط هم برای کشتن دشمنانتان میتوانید بهره ببرید برای مثال شما میتوانید سر دشمنانتان را به دیوار یا میز بزنید وانها را از پای در بیاورید که به نظر خیلی لذت بخش میباشد.شما  در قسمتهایی میتوانید حتی خودرو هم برانید که این برای یک گیمر خیلی جذاب میباشد. با توجه به گیم پلی بازی میتوان گفت که سازندگان این بازی سعی کردند که بازی را به واقعیت نزدیک کنند تا موجب رضایت طرفداران خود گردند.

گرافیک بازی
این بازی با موتور گرافیکی ناتی داگ انجین ساخته شده که موجب کیفیت گرافیک بازی میشود.در این بازی گرافیک بسیار خوب کار شده از محیط اطراف گرفته تا خود انسانها که بسیار کیفیت دارد و جذابیتزیبایی را برای گیمر فراهم میکند.سازندگان این بازی در زمینه گرافیکی زحمات بسیاری کشیده اند که به نظر نتیجه بخش بوده است .گرافیک بازی بسیار عالی میباشد و مشکلی در ان با توجه به کیفیت ان دیده نمیشود.

صداگذاری
صدا پیشه گان این بازی کسی نیستند جز ashley jonson و troy bater که کار خود را به نحو احسن انجام داده اند. سازنده موسیقی بازی فردی است به نام gustavo که یک اهنگ ساز مجرب و حرفه ای ایست که تاکنون جایزه هایی درbafta و gramy برده است. در کل صداگذاری بازی هم مثل گرافیک بازی عیبی ندارد و باید عالی باشد.

 سخن آخر
با توجه به نقد باید بگویم که این بازی با انتشارش یکی از بازیهای محبوب خواهد بود و هم اینکه سازنده ان سود خوبی از فروشش از ان خود میکند و قطعا یکی از بازیهای برتر و بیادماندنی سال ۲۰۱۳ خواهد شد.امیدواریم که این بازی بتواند به خواسته هایمان جامه عمل بپوشاند و موجب لذت گیمرها گردد.

ا

 


 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 453
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 130
  • باردید دیروز : 344
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 682
  • بازدید ماه : 1,512
  • بازدید سال : 14,349
  • بازدید کلی : 162,302
  • کدهای اختصاصی
    درباره ی وبلاگ

    وبلاگ gamestationدر بهار سال 1392-2013شروع به کار کرده 

    این ویلاگ در جهت  دانلود آسان شما در زمینه های 

    فیلم.انیمیشن. بازی. آهنگ.مستند.برنامه اندروید و کامپیوتر سعی در تا رضایت شما را در این زمینه ها جلب کند شما نیز میتوانید با نظرات شایسته خود مارا در این راه همراهی کنید

    راه اندازی وبلاگ:احسان نعنایی